hamburger

Cindy de Heer

Mogen wij aan je voorstellen: Cindy de Heer, portret nummer 2 in onze serie Muren breken, meters maken.

In onze koersnotitie 2019-2023 vertellen wij hoe wij de toekomst van het onderwijs zien. Een belangrijk onderdeel daarvan is dat we niet alleen op school lesgeven, maar ook bij en met partners in de buurt. Educatie op locatie, dus. Wij vroegen onze collega’s naar hun ideale leslocatie in Noord.

‘Ik ben Cindy de Heer. Ik ben 42 jaar en woon in Krommenie. Toen ik SPH studeerde liep ik stage op een zmlk-school. Ik vond het onderwijs toen al direct interessant, maar omdat daar toen weinig werk ik te krijgen was, koos ik toch voor de zorg. Tot vorig jaar werkte ik met mensen met een verstandelijke en/of communicatieve beperking, maar dankzij een reorganisatie kon ik toch mijn hart volgen. Via de Crash Course van Het Schoolbureau ben ik uiteindelijk in het onderwijs terechtgekomen. Sindsdien werk ik met veel plezier als leerkracht van groep 4 op OBS Twiske. En mede doordat ik als zijinstromer steengoede bovenschoolse begeleiding krijg gaat dat hartstikke goed.’

‘We staan hier aan de Landsmeerderdijk bij de Wilmkebreekpolder. Ik vind dit een heel bijzonder stukje Noord omdat het verleden hier zo goed zichtbaar is. Ik zou mijn leerlingen hier mee naartoe willen nemen om ze te laten zien dat Noord uit samengevoegde dorpjes en dijken bestaat. We zouden het dan over verstedelijking kunnen hebben. En over de reden dat deze polder als enige nooit bebouwd is. Dat komt onder andere doordat de polder te drassig is (het IJ is te vaak overstroomd). En dat is dan meteen een mooi bruggetje naar watermanagement en klimaatverandering.’

Ook geïnspireerd om bij Innoord te werken en heel Amsterdam Noord als lesmateriaal te gebruiken? Kijk dan op https://dewerkplekvanjeleven.nl/!