hamburger

Nieuws

14 juni 2019

Innoord

Vandaag staat deze paginagrote advertentie van ons in de Volkskrant. Want ja, ook wij hebben meer leerkrachten nodig volgend schooljaar. Maar wat Innoord uniek maakt zijn de locatie en de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Kijk maar eens hier: dewerkplekvanjeleven.nl/keusgenoeg/.

Op dit moment hebben we een aantal vacatures beschikbaar op dewerkplekvanjeleven.nl/#vacatures. Dus reageer snel. Want zoals met alles wat schaars is, gaat ook deze kans weer voorbij. Kijk even of er iets tussen staat voor je. Je interesse kenbaar maken kan gewoon direct online door te klikken op de vacature die je aanspreekt. Dan regelen we de rest van de zaken wel als je besloten hebt dat Innoord ook de werkplek van jouw leven wordt. Je bent meer dan welkom!

Hangar Amsterdam
Café de Ceuvel
Café-Restaurant Stork
FC Hyena
Eyefilm
Rolling Rock Kitchen
Tolhuistuin
Blom & Blom

#dewerkplekvanjeleven
... Bekijk meerBekijk minder

Vandaag staat deze paginagrote advertentie van ons in de Volkskrant. Want ja, ook wij hebben meer leerkrachten nodig volgend schooljaar. Maar wat Innoord uniek maakt zijn de locatie en de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Kijk maar eens hier: http://dewerkplekvanjeleven.nl/keusgenoeg/.

Op dit moment hebben we een aantal vacatures beschikbaar op https://dewerkplekvanjeleven.nl/#vacatures. Dus reageer snel. Want zoals met alles wat schaars is, gaat ook deze kans weer voorbij. Kijk even of er iets tussen staat voor je. Je interesse kenbaar maken kan gewoon direct online door te klikken op de vacature die je aanspreekt. Dan regelen we de rest van de zaken wel als je besloten hebt dat Innoord ook de werkplek van jouw leven wordt. Je bent meer dan welkom!

Hangar Amsterdam
Café de Ceuvel
Café-Restaurant Stork
FC Hyena
Eyefilm
Rolling Rock Kitchen
Tolhuistuin
Blom & Blom

#dewerkplekvanjeleven

 

Reageer op Facebook

Geweldige advertentie! En de volgende kan gaan over hoe je naast al die leuke hotspots ook helemaal ZEN kunt worden en tot rust kunt komen wanneer je voor Innoord gaat werken. Innoord heeft dan namelijk als eerste schoolbestuur een ervaren en bevoegde yogadocent in dienst (-; Deze leert zowel de kinderen als de leerkrachten Yoga en Mindfulness technieken in te zetten voor hun eigen welzijn: concentratie, een verbeterde sfeer en bewust kunnen ontspannen wanneer je dat nodig hebt. Wie wil dat nou niet? Ik heb ruime ervaring en doe het graag! Vraag maar bij de Piramide school.

10 juni 2019

Innoord

Maak kennis met Marjan Schenk, portret nummer 40 in onze serie Talent groeit Innoord.

‘Ik ben Marjan Schenk, 58 jaar en woonachtig in Zaandam. Voorheen was ik kleuterleidster, leerkracht en onderwijsconsulent bij Zaan Primair. Vanuit de functie onderwijsconsulent had ik al contact met Innoord. Toen mijn baan door het bestuur van Zaan Primair werd opgeheven, heb ik contact gezocht met Innoord. Innoord zocht op dat moment geen onderwijsconsulent, maar wel een opleider in de school. Die baan leek mij een leuke uitdaging en bood mij de gelegenheid om een switch in mijn carrière te maken. Tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van; zowel niet van de functie als van het werken bij Innoord. Mede omdat er ruimte is waardoor ik mijn werkzaamheden als onderwijsconsulent kan blijven uitvoeren.’

Wat versta je onder talent?
‘Talent is een aangeboren kwaliteit die soms al ontdekt is, maar soms ook nog helemaal niet. Als je de kans krijgt om je talent in te zetten accelereer je, zit je in je kracht, floreer je. Sommige talenten zijn heel zichtbaar voor de buitenwereld - denk aan een artiest - andere vallen minder op, maar zijn minstens zo belangrijk en vaak het interessantst.’

Welke omstandigheden of omgevingsfactoren zijn belangrijk om talent van leerlingen tot ontwikkeling te laten komen?
‘Ik denk dat iedereen alle talenten van nature in zich heeft. Alleen bepalen omstandigheden en omgevingsfactoren vaak welke talenten naar boven komen. Wanneer je bijvoorbeeld thuis niet gestimuleerd wordt om je te ontwikkelen of met cultuur in aanraking komt, is het moeilijk om je talent daarin te ontdekken.’

Wat zet jij in om talent bij leerlingen te ontdekken of te ontwikkelen?
‘Wat ik vooral doe is luisteren, vragen en doorvragen. Als opleider in de school zie ik het als mijn taak om bewustwording van een talent onder studenten of startende leerkrachten te bevorderen. We weten altijd wel te benoemen wat we niet goed doen, maar verwoord maar eens waar je wel goed in bent. Daar help ik bij, iemand in zijn of haar kracht te zetten en stimuleren om zijn of haar talenten te ontdekken en die te ontwikkelen. En ook bij het werken naar een ideaalbeeld of een einddoel. Ik vraag ook altijd waarom iemand een bepaald doel wil behalen. Denk je dat het van je verwacht wordt, of voel je vurig dat je het wil bereiken?’

Kun je een mooi voorbeeld geven van een moment waarop je talent bij een leerling ontdekte?
‘Het is onmogelijk om één voorbeeld te noemen, want ik zie in iedereen iets en iedereen heeft even veel talenten. Maar wat ik altijd mooi vind, zijn de momenten dat een student of startende leerkracht zelf zijn of haar vooruitgang ziet. Het eurekamoment. Ik kan er erg van genieten als ik zie dat iemand ergens hard voor werkt en dat dat zijn vruchten afwerpt. Als iemand zijn of haar doel bereikt.’

Ook geïnspireerd om bij Innoord te werken en talenten te ontdekken?
Kijk dan op dewerkplekvanjeleven.nl/

#dewerkplekvanjeleven
... Bekijk meerBekijk minder

Maak kennis met Marjan Schenk, portret nummer 40 in onze serie Talent groeit Innoord.

‘Ik ben Marjan Schenk, 58 jaar en woonachtig in Zaandam. Voorheen was ik kleuterleidster, leerkracht en onderwijsconsulent bij Zaan Primair. Vanuit de functie onderwijsconsulent had ik al contact met Innoord. Toen mijn baan door het bestuur van Zaan Primair werd opgeheven, heb ik contact gezocht met Innoord. Innoord zocht op dat moment geen onderwijsconsulent, maar wel een opleider in de school. Die baan leek mij een leuke uitdaging en bood mij de gelegenheid om een switch in mijn carrière te maken. Tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van; zowel niet van de functie als van het werken bij Innoord. Mede omdat er ruimte is waardoor ik mijn werkzaamheden als onderwijsconsulent kan blijven uitvoeren.’

Wat versta je onder talent?
‘Talent is een aangeboren kwaliteit die soms al ontdekt is, maar soms ook nog helemaal niet. Als je de kans krijgt om je talent in te zetten accelereer je, zit je in je kracht, floreer je. Sommige talenten zijn heel zichtbaar voor de buitenwereld - denk aan een artiest - andere vallen minder op, maar zijn minstens zo belangrijk en vaak het interessantst.’ 

Welke omstandigheden of omgevingsfactoren zijn belangrijk om talent van leerlingen tot ontwikkeling te laten komen?
‘Ik denk dat iedereen alle talenten van nature in zich heeft. Alleen bepalen omstandigheden en omgevingsfactoren vaak welke talenten naar boven komen. Wanneer je bijvoorbeeld thuis niet gestimuleerd wordt om je te ontwikkelen of met cultuur in aanraking komt, is het moeilijk om je talent daarin te ontdekken.’

Wat zet jij in om talent bij leerlingen te ontdekken of te ontwikkelen?  
‘Wat ik vooral doe is luisteren, vragen en doorvragen. Als opleider in de school zie ik het als mijn taak om bewustwording van een talent onder studenten of startende leerkrachten te bevorderen. We weten altijd wel te benoemen wat we niet goed doen, maar verwoord maar eens waar je wel goed in bent. Daar help ik bij, iemand in zijn of haar kracht te zetten en stimuleren om zijn of haar talenten te ontdekken en die te ontwikkelen. En ook bij het werken naar een ideaalbeeld of een einddoel. Ik vraag ook altijd waarom iemand een bepaald doel wil behalen. Denk je dat het van je verwacht wordt, of voel je vurig dat je het wil bereiken?’ 

Kun je een mooi voorbeeld geven van een moment waarop je talent bij een leerling ontdekte?
‘Het is onmogelijk om één voorbeeld te noemen, want ik zie in iedereen iets en iedereen heeft even veel talenten. Maar wat ik altijd mooi vind, zijn de momenten dat een student of startende leerkracht zelf zijn of haar vooruitgang ziet. Het eurekamoment. Ik kan er erg van genieten als ik zie dat iemand ergens hard voor werkt en dat dat zijn vruchten afwerpt. Als iemand zijn of haar doel bereikt.’

Ook geïnspireerd om bij Innoord te werken en talenten te ontdekken?  
Kijk dan op https://dewerkplekvanjeleven.nl/

#dewerkplekvanjeleven

7 juni 2019

Innoord

Innoord is een groot voorstander van toekomstgericht onderwijs. We zijn dan ook mega trots dat het nieuwe promofilmpje van Future NL opgenomen is op OBS Het Vogelnest, een van onze 16 basisscholen.

#dewerkplekvanjeleven

Future NL
VOL TROTS PRESENTEREN WIJ U:

Ons nieuwe promofilmpje, superprofi gemaakt. Wat vinden jullie ervan? 🎉

Dat is nog niet alles, na de zomervakantie lanceren wij De Nationale AI Cursus Junior! Jij kan je daar NU voor inschrijven om na de zomervakantie met jouw klas dit spetterende lespakket te gaan beleven! Dit is dé kans om op een laagdrempelige manier meer te leren over Kunstmatige Intelligentie en wat deze nieuwe technologie gaat betekenen voor de wereld. 😃

Schrijf je nu gratis in voor De Nationale AI Cursus Junior en doe mee!
👉 Basisonderwijs: www.futurenl.org/nationale-ai-cursus-junior/
👉 Voortgezet onderwijs: futurenl.org/nationale-ai-cursus-junior-vo/

Grote dank aan MediaMonks - Creative Digital Production Agency, Made.for.Digital en NL2025 voor het maken van ons promofilmpje. 🎥

#AIcursusJUNIOR
... Bekijk meerBekijk minder

6 juni 2019

Innoord

School zoekt medewerker

Kijk eens naar dit filmpje van OBS De Krijtmolen, een van onze 16 openbare basisscholen. Wat een gemotiveerd team en wat een leuke manier om nieuwe collega's te vinden! Daar wil je toch werken?

Kijk voor ons volledige actuele vacatureaanbod op www.dewerkplekvanjeleven.nl

#dewerkplekvanjeleven
... Bekijk meerBekijk minder

 

Reageer op Facebook

Martijn van der Pal leuke actiebeelden van jou haha!

3 juni 2019

Innoord

Maak kennis met Marline Lemke, portret nummer 39 in onze serie Talent groeit Innoord.

‘Ik ben Marline en ik ben 28 jaar. Ik heb altijd graag in het basisonderwijs willen werken, maar omdat ik vwo gedaan heb, was het logischer om naar de universiteit te gaan. Omdat er toen nog geen Universitaire Pabo bestond, koos ik voor Geschiedenis. Ik heb even als docent Geschiedenis op een middelbare school gewerkt, maar al snel realiseerde ik me dat ik toch liever les wilde geven in het basisonderwijs. Daarom besloot ik als zijinstromer te solliciteren op de Montessori Boven ’t IJ, locatie Azaleastraat. Ik ben hier enorm warm ontvangen door collega’s en leerlingen. Zelf heb ik op Montessori Boven 't IJ gezeten. Mede hierdoor ging mijn voorkeur uit naar het montessorionderwijs. Het voelde meteen weer vertrouwd toen ik binnenkwam. Dat ik nu kan werken in het stadsdeel waar ik geboren en opgegroeid ben vind ik geweldig.’

Wat versta je onder talent?
‘Ik denk dat talent iets is waar een leerling heel goed in is, maar waar hij of zij zich niet van realiseert hoe uniek dat is. Voor leerlingen met een bepaald talent is het heel gewoon om goed te zijn in dat specifieke ding omdat ze vaak van jongs af aan gewend zijn om het goed te kunnen. Het is onze taak als leerkracht om leerlingen dit besef bij te brengen en bij te dragen aan de verdere ontwikkeling ervan.’

Welke omstandigheden of omgevingsfactoren zijn belangrijk om talent van leerlingen tot ontwikkeling te laten komen?
‘Het allerbelangrijkste is een veilige omgeving waarin leerlingen zichzelf durven te zijn, zich durven uit te spreken, risico’s durven te nemen en nieuwe dingen durven te proberen. Om die veilige omgeving voor mijn leerlingen te creëren zorg ik voor rust in de klas, ga ik met respect met de leerlingen om, probeer ik alle leerlingen écht te zien en voor ze open te staan.’

Wat zet jij in om talent bij leerlingen te ontdekken of te ontwikkelen?
‘Als ik een talent bij een leerling heb ontdekt, dan kijken we samen hoe dat verder ontwikkeld kan worden. Ik doe alles in overleg met het kind. Zo daag ik hem of haar uit verder te komen.’

Kun je een mooi voorbeeld geven van een moment waarop je talent bij een leerling ontdekte?
‘Mogen het er twee zijn? Ik heb een jongen in de klas die ongelooflijk creatief is. Telkens als ik een tekening van hem zie, ben ik zwaar onder de indruk. Hij heeft echt talent! Maar hij ziet - zoals ik in mijn eerste antwoord al zei - totaal niet wat daar bijzonder aan is. Ik probeer hem dat wel in te laten zien.
En dan heb ik nog een meisje in de klas dat rekenen altijd enorm vervelend vond. Na een gesprekje met haar bleek dat ze het saai vond omdat het veel te makkelijk was. Sinds ze meer uitdaging krijgt op dat gebied, vindt ze de rekenles stiekem hartstikke leuk.’

Ook geïnspireerd om bij Innoord te werken en talenten te ontdekken? Kijk dan op dewerkplekvanjeleven.nl/

#dewerkplekvanjeleven
... Bekijk meerBekijk minder

Maak kennis met Marline Lemke, portret nummer 39 in onze serie Talent groeit Innoord.

‘Ik ben Marline en ik ben 28 jaar. Ik heb altijd graag in het basisonderwijs willen werken, maar omdat ik vwo gedaan heb, was het logischer om naar de universiteit te gaan. Omdat er toen nog geen Universitaire Pabo bestond, koos ik voor Geschiedenis. Ik heb even als docent Geschiedenis op een middelbare school gewerkt, maar al snel realiseerde ik me dat ik toch liever les wilde geven in het basisonderwijs. Daarom besloot ik als zijinstromer te solliciteren op de Montessori Boven ’t IJ, locatie Azaleastraat. Ik ben hier enorm warm ontvangen door collega’s en leerlingen. Zelf heb ik op Montessori Boven t IJ gezeten. Mede hierdoor ging mijn voorkeur uit naar het montessorionderwijs. Het voelde meteen weer vertrouwd toen ik binnenkwam. Dat ik nu kan werken in het stadsdeel waar ik geboren en opgegroeid ben vind ik geweldig.’

Wat versta je onder talent?
‘Ik denk dat talent iets is waar een leerling heel goed in is, maar waar hij of zij zich niet van realiseert hoe uniek dat is. Voor leerlingen met een bepaald talent is het heel gewoon om goed te zijn in dat specifieke ding omdat ze vaak van jongs af aan gewend zijn om het goed te kunnen. Het is onze taak als leerkracht om leerlingen dit besef bij te brengen en bij te dragen aan de verdere ontwikkeling ervan.’

Welke omstandigheden of omgevingsfactoren zijn belangrijk om talent van leerlingen tot ontwikkeling te laten komen?
‘Het allerbelangrijkste is een veilige omgeving waarin leerlingen zichzelf durven te zijn, zich durven uit te spreken, risico’s durven te nemen en nieuwe dingen durven te proberen. Om die veilige omgeving voor mijn leerlingen te creëren zorg ik voor rust in de klas, ga ik met respect met de leerlingen om, probeer ik alle leerlingen écht te zien en voor ze open te staan.’

Wat zet jij in om talent bij leerlingen te ontdekken of te ontwikkelen?  
‘Als ik een talent bij een leerling heb ontdekt, dan kijken we samen hoe dat verder ontwikkeld kan worden. Ik doe alles in overleg met het kind. Zo daag ik hem of haar uit verder te komen.’

Kun je een mooi voorbeeld geven van een moment waarop je talent bij een leerling ontdekte?
‘Mogen het er twee zijn? Ik heb een jongen in de klas die ongelooflijk creatief is. Telkens als ik een tekening van hem zie, ben ik zwaar onder de indruk. Hij heeft echt talent! Maar hij ziet - zoals ik in mijn eerste antwoord al zei - totaal niet wat daar bijzonder aan is. Ik probeer hem dat wel in te laten zien. 
En dan heb ik nog een meisje in de klas dat rekenen altijd enorm vervelend vond. Na een gesprekje met haar bleek dat ze het saai vond omdat het veel te makkelijk was. Sinds ze meer uitdaging krijgt op dat gebied, vindt ze de rekenles stiekem hartstikke leuk.’

Ook geïnspireerd om bij Innoord te werken en talenten te ontdekken? Kijk dan op https://dewerkplekvanjeleven.nl/

#dewerkplekvanjeleven

 

Reageer op Facebook

Over talent gesproken...

Meer laden